Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Audi A4 to samochód klasy średniej-wyższej produkowany od 1994 roku. A4 powstało jako następca modelu 80, przez co wewnętrzne oznaczenia kolejnych generacji są kontynuacją oznaczeń Audi 80.

Od pierwszej do obecnej, piątej już, generacji Audi A4 ma ten sam układ napędowy. Oznacza to silnik montowany z przodu wzdłużnie i napęd na przednią lub na obie osie pod marką quattro.

Audi A4 występowało w wersjach sedan, kombi, coupe i cabrio, jednak od czasu wprowadzenia bardziej sportowego modelu A5 w 2008 roku, A4 występuje tylko jako limuzyna i Avant (kombi), a A5 jako coupe, cabrio i Sportback.

Napęd quattro jest bardzo chętnie wybieranym wariantem przeniesienia napędu ze względu na zbudowaną przez lata renomę niezawodnego, bezpiecznego i bardzo pewnego w prowadzeniu. Co do zasady działania jest to stały napęd z samoblokującym się centralnym mechanizmem różnicowym typu TorSen. W ostatnich latach technologia uległa zmianie, jednak nadal realizuje podobną funkcję.

Audi A4 występowało z czterocylindrowymi silnikami rzędowymi, silnikami V6 i V8. Najmocniejsze warianty oznaczane są jako S i RS, gdzie S to szybkie samochody do jazdy na codzień, a RS to samochody o osiągach aut wyczynowych. Prawie każda generacja Audi S4 i RS4 uchodzi za kultową i jest wysoce pożądana na rynku wtórnym. Sporą popularnością cieszył się też wariant A4 Allroad - czyli Audi A4 Avant z podwyższonym zawieszeniem, napędem quattro i terenowymi dodatkami stylistycznymi.

Audi A4 to chętnie wybierany samochód do pokonywania długich dystansów, przez co wiele modeli wyposażanych jest w silniki Diesla. W pierwszej i drugiej generacji (B5 i B6) bardzo popularne były silniki 1.9 TDI, które noszą opinię niezwykle trwałych.

Zaprezentowane w 2015 roku Audi A4 B9 wprowadziło do modelu sporo zmian. Nadwozie jest lżejsze i sztywniejsze od poprzedników, na liście wyposażenia znajdziemy wiele systemów bezpieczeństwa, wprowadzono też wariant napędu quattro ultra, który jest bardziej oszczędny, a w najmocniejszych wariantach wolnossący silnik V8 4.2l zastąpiło 3-litrowe V6.