Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

opony do Ford

opony do Forda

Ford powstał w czasie i miejscu rozkwitu amerykańskiej motoryzacji. Henry Ford założył w 1901 roku firmę Cadillac Motor Company, ale już rok później ją opuścił. Następnie, w 1903 roku, powstała firma, która istnieje do dziś - Ford Motor Company. Firma ta nadal pozostaje w rękach rodziny Fordów, co czyni ją jedną z największych firm rodzinnych na świecie.

Firma zapisała się w historii jako pierwszy producent samochodów, który robił to na masową skalę, rewolucjonizując w ten sposób podejście do budowania pojazdów i znacząco obniżając koszty. Model T, który powstał w 1908 roku sprzedał się w liczbie milionów sztuk w ciągu 20 lat produkcji. Był to pierwszy ekonomiczny i przystępny cenowo (dla klasy średniej) samochód, który w znacznym stopniu przyczynił się do zmotoryzowania całego świata.

Ford może się pochwalić pionierskim podejściem do wielu aspektów produkcji samochodów. W 1913 roku Ford, jako pierwszy producent na świecie, zaczął korzystać z ruchomej linii produkcyjnej. Następca modelu T, model A, został wyposażony w przednią szybę ochronną. W latach 50. XX wieku wprowadził pakiet bezpieczeństwa, który obejmował głęboką kierownicę i opcjonalne pasy bezpieczeństwa. Po raz pierwszy w historii zaoferowano tu pasy z tyłu. Pojawiły się też miękkie deski rozdzielcze i zamki w drzwiach z blokadą dla dzieci.

Lata 60. przyniosły najbardziej kultowy model marki - Forda Mustanga. Był to pierwszy w historii tzw. pony car, czyli samochód sportowy z nadwoziem w stylu coupe, długą maską i przystępną ceną. To po Mustangu na rynku pojawiły się takie samochody, jak Chevrolet Camaro, Dodge Challenger, Plymouth Barracuda i tym podobne. Mustang był największym rynkowym sukcesem od czasów modelu A.

Niemiecki oddział Forda powstał już w 1925 roku, jako reakcja na wykupienie 80% udziałów Opla przez General Motors. Na przestrzeni lat samochody produkowane na rynki europejskie i amerykańskie znacząco się różniły. Dopiero zaprezentowany w 1998 roku Ford Focus stał się modelem globalnym, oferowanym w tej samej formie na wszystkich rynkach.

Ford powołał do życia markę Mercury i kupił Lincolna. W latach 90. do portfolio marki dołączył Jaguar, Aston Martin i Volvo. Ford miał też udziały w Maździe, aczkolwiek w 2008 roku zredukował pakiet udziałów z 33,4%, co dawało mu kontrolę nad marką, do 13,4%, pozbawiając się kontroli. W latach 2000-2008 pod kontrolą amerykańskiego producenta pozostawał też Land Rover. Obecnie firma znacznie zredukowała swoje portfolio, skupiając się na produkcji pod markami Ford, Lincoln i Troller (na rynek brazylijski).


Amerykański producent wprowadził na rynek ponad 250 samochodów osobowych, vanów i lekkich samochodów ciężarowych. Chociaż najważniejszymi modelami był Model T, a później Mustang, wiele innych modeli osiągnęło rynkowy sukces. Focus pokazał, że rodzinny hatchback może dawać dużo frajdy z jazdy. Jego poprzednik, Escort, również świetnie się sprzedawał. Dzisiaj na drogach możemy spotkać też sporo egzemplarzy Fiesty i Mondeo. Na rynku amerykańskim wielką popularnością cieszą się pickupy, takie jak F-150.

Ford osiągał produkował też uznane samochody sportowe. Wśród nich znajdziemy takie modele, jak GT40 i GT, RS2000, Escort RS Cosworth, Focus ST, i Focus RS. Ich kultowy status udało się osiągnąć przez bardzo bogate doświadczenie oddziału Ford Performance w sporcie samochodowym.

W fabrykach Forda powstaje dzisiaj około 6 milionów samochodów rocznie i zatrudnia niecałe 200 tysięcy osób w 90 placówkach na całym świecie.


Ford - Ciekawostki


Ford był dostawcą silników dla Formuły 1 w latach 1967-2004. Bolidy z tymi silnikami wygrały 176 Grand Prix. Ford obecny jest też w amerykańskich seriach NASCAR, od samego początku startuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata z licznymi wygranymi sezonami w klasyfikacjach kierowców i zespołów, ale fabryczne zespoły Forda startują też w zawodach driftingowych, na 1/4 mili i w seriach samochodów turystycznych.


Najbardziej znanym pojedynkiem w historii jest ten z Ferrari w latach 60. Ford GT40 wygrał wyścig 24h LeMans aż cztery razy, pokonując Ferrari na jego terytorium własnym terytorium i zapewniając modelowi GT status legendy do dziś.


Henry Ford wcale nie zaprojektował modelu T. Zrobił to wieloosobowy zespół, w którym wiodące role przyjęli Węgier Joseph Galamb i Duńczyk Charles E. Sorensen. Ford doglądał prace i rozdzielał zadania.


Istnieje mnóstwo anegdot i historii na temat Henry’ego Forda i pracy w jego fabrykach. Mówi się, że Ford zrewolucjonizował życie na prowincji, świetnie płacąc swoim pracownikom. Dniówka wynosząca 5 dolarów pozwalała kupić własny samochód już po czterech miesiącach. Fordowi tak wysokie płace przyniosły większą wydajność i brak problemów z odchodzącymi pracownikami, pomimo monotonnego zajęcia.


Ford - Opony


Ford Performance ściśle współpracuje z Michelin w zakresie doboru opon do swoich samochodów. W samochodach tej dywizji możemy spotkać opony takie, jak Michelin Pilot Sport 4S i Michelin Pilot Sport Cup 2.


W innych modelach spotkamy Goodyear F1 Asymmetric 3 (nowy Ford Puma), Michelin Alpin 6 (zimowe, Ford Focus), Continental ContiWinterContact (zimowe, Mondeo).

Dystrybutor marek

© Copyright 2020 by oponyprofi.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
sklep@oponyprofi.pl | Infolinia: +48 532 728 159
Wykonanie systemu eCommerce: dP Internet