Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Audi TT to jeden z najpopularniejszych w Polsce samochodów sportowych powstałych pod szyldem niemieckiego giganta branży motoryzacyjnej. TT jest autem osobowym klasy kompaktowej (niższa klasa średnia) produkowanym pod marką Audi od roku 1998. Łącznie pojawiły się trzy generacje modelu, z których najnowsza została zaprezentowana w roku 2014. Trzecia generacja TT, zaprojektowana przez Jürgena Löfflera, zadebiutowała podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Model występuje w dwóch wersjach nadwozia: jako 2-drzwiowe coupe oraz jako 2-drzwiowy roaster. Dostępne są dwa warianty napędu: przedni lub quattro. 

Jakie opony dla Audi TT?

Samochody sportowe segmentu premium potrzebują opon o konstrukcji zoptymalizowanej pod kątem wyższych osiągów. Gwarancję najlepszych parametrów opon letnich do modelu Audi TT zapewniają Bridgestone, Pirelli i Michelin. Natomiast opon zimowych do Audi TT najlepiej szukać w ofercie Pirelli, Continental, Goodyear, Hankook, Nokian i Dunlop.

Rozmiary opon dla Audi TT

Fabryczne rozmiary ogumienia dla samochodu Audi TT to 205/55 R16, 225/50 R16, 225/50 R17 i 235/40 R18. Jako zamienników możemy używać także kół w rozmiarze 205/50 R17, 205/45 R18, 225/45 R17, 225/45 R18, 235/35 R19 lub 255/30 R20.

Jakie ciśnienie w oponach dla Audi TT?

Poziom ciśnienia w oponach samochodu osobowego to jeden z kluczowych parametrów wpływających na bezpieczeństwo i komfort jazdy. W przypadku aut usportowionych prawidłowe ciśnienie pozwala także na uzyskanie najlepszych osiągów. Ciśnienie należy utrzymywać na poziomie podanym przez producenta. Nie zaleca się jazdy zarówno na niedopompowanych, jak i na przepompowanych kołach. Dla modelu Audi TT producent przewidział różne wartości ciśnienia opon w zależności od wersji silnikowej. Przykładowo dla wariantu napędzanego jednostką 1,8 TFSI dla kół osi przedniej powinno mieścić się w zakresie 2,5 – 2,6 bar (odpowiednio dla nieobciążonego i obciążonego tyłu), zaś dla 2,0 TFSI ma wynosić 2,4 bar z przodu i 2,0 – 2,3 bar z tyłu.