Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

opony do Fiat Panda

Wybierz pojemność silnika

Najpopularniejsze

Pozostałe

Fiat Panda to samochód miejski produkowany od 1980 roku. Zaprojektowano go z celem stworzenia pojazdu niedrogiego, łatwego w użyciu i utrzymaniu, ale też użytecznego na codzień.

Pierwszą generację samochodu produkowano aż przez 23 lata, do 2003 roku. Za projekt odpowiada Giorgietto Giugiaro z Italdesign - słynny projektant samochodowy o bogatym dorobku.

Panda czerpała garściami z innych modeli Fiata. Silniki i skrzynie biegów pochodziło z Fiata 127, a na niektórych rynkach nawet z Fiata 126. Samochód cechował się wybitnie prostą konstrukcją, co objawiało się chociażby w sztywnej tylnej osi z resorami piórowymi.

Użytkowy charakter Pandy podkreślały specyficzne tylne siedzenia. Można je było złożyć na płasko, tworząc łóżko polowe, albo ułożyć w kształt V, do przewożenia przedmiotów o nietypowym kształcie. Siedzenia można było też w łatwy sposób wyjąć, powiększając przestrzeń bagażową. Wszystkie powierzchnie szklane były proste, by były tanie w produkcji, pokrowce na siedzenia można było zdjąć i wyprać.

Pierwsza generacja Pandy ze stażem rynkowym 23 lat jest jednym z najdłużej produkowanych małych samochodów w historii Europy.

Druga generacja Fiata Pandy produkowana była od 2003 do 2012 roku, wyłącznie w fabryce Fiata w Tychach. Praktyczny charakter samochodu został zachowany, choć druga Panda nie miała technicznie już nic wspólnego z poprzednikiem. Wyższe nadwozie w stylu małego minivana miało zapewnić więcej miejsca nad głową wyższym osobom, można było zamówić wersję czteroosobową z czterema siedzeniami. Ta generacja Pandy była sporym sukcesem, wyprodukowano ją w liczbie ponad 2 milionów sztuk. Jedna z nich należała do prezentera Top Gear, Jamesa Maya.

Fiat Panda występował w bardzo wielu wersjach specjalnych. Jedną z nich była Panda 100 HP z silnikiem 1.4 o mocy 100 koni mechanicznych.

Trzecia generacja Fiata Panda weszła na rynek w 2011 roku. Produkcja została przeniesiona z Tychów do Włoch ze względu na porozumienie premiera Włoch i szefostwa Fiata o niezamykaniu żadnych fabryk we Włoszech. Samochód nadal znajduje się w sprzedaży.