Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

opony do Ford Ka

Wybierz pojemność silnika

Najpopularniejsze

Pozostałe

Ford Ka to samochód osobowy produkowany przez amerykański koncern motoryzacyjny Ford od 1996 roku. Prototyp został zaprezentowany podczas targów w Genewie (1994), by wejść do regularnej sprzedaży w 1996. Początkowo Ford Ka reprezentował klasę aut najmniejszych (segment A), a po modyfikacjach i unowocześnieniu znalazł się w klasie aut miejskich (segment B). Zarówno pierwsza, jak i druga generacja to trzydrzwiowe hatchbacki z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów. Trzecia generacja produkowana jest w tradycyjnej wersji hatchback, pojawiła się też czterodrzwiowa odmiana sedan.

Jakie opony dla Forda Ka?

Popularnymi markami opon letnich dla Forda Ka są między innymi Falken, Dębica, Nokian, Barum i Firestone. Opon zimowych dla Forda Ka najlepiej poszukać w ofercie takich producentów jak Hankook, Goodyear, Continental i Pirelli.

Rozmiary opon dla Forda Ka

Fabrycznymi rozmiarami opon montowanych w Fordzie Ka są 155/70 R13, 175/65 R14 i 195/45 R16. Oprócz opon homologowanych przez producenta opcjonalnie możemy wyposażyć samochód w ogumienie w rozmiarach 165/65 R13, 165/60 R14 lub 195/50 R15.

Jakie ciśnienie w oponach dla Forda Ka?

Wartość prawidłowego ciśnienia opon dla Forda Ka najłatwiej odczytać z tabeli ciśnień. Bez większych problemów znajdziemy ją w Internecie. Producent umieszcza też tabliczkę z tą informacją wewnątrz samochodu (np. na klapce wlewu paliwa, na słupku czy drzwiach po stronie kierowcy). Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do wartości ciśnienia ogumienia w Fordzie Ka warto zapytać o to pracownika serwisu wulkanizacyjnego. W zależności od wersji silnikowej i wyposażenia, zalecane ciśnienie kół w Fordzie Ka wynosi:

  • 2,3 – 2,5 barów na przedniej osi oraz 1,8 – 2,5 barów na osi tylnej (pierwsza generacja, silnik 1,3 o mocy 51 kW, opony homologowane w rozmiarze 155/70 R13),

  • 2 – 2,5 z przodu i 1,8 – 2,5 barów z tyłu (pierwsza generacja, silnik 1,6 o mocy 70 kW),

  • 2,0 – 2,3 z przodu i 2,0 – 2,5 barów z tyłu (druga generacja, silnik 1,2 o mocy 51 kW i 1,3 o mocy 55 kW).