Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Hyundai i20 jest samochodem osobowym zaliczanym do segmentu B (klasa aut miejskich i małowymiarowych), produkowanym przez południowokoreańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Hyundai Motor Company od roku 2008. Do tej pory ukazały się dwie generacje modelu, z których najnowsza została zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w roku 2014. Hyundai i20 posiada nadwozie typu hatchback (3- lub 5-drzwiowe) oraz – w zależności od wersji – manualną bądź automatyczną skrzynię biegów. Duża popularność Hyundaia i20 w Polsce wiąże się głównie tym, że samochód jest używany w trakcie państwowego egzaminu na prawo jazdy w wielu ośrodkach ruchu drogowego (m.in. w Warszawie, Krakowie, Tarnobrzegu, Radomiu, Słupsku, Szczecinie, Rzeszowie, Skierniewicach i Przemyślu).

Jakie opony dla Hyundaia i20?

Opon letnich i zimowych do samochodu Hyundai i20 najlepiej poszukać w asortymencie takich producentów jak Pirelli, Bridgestone, Nokian, Firestone, Dunlop, Goodyear, Continental, Michelin i Nexen. Natomiast jeśli interesują nas opony całoroczne, rekomendowanymi markami są Firestone, Bridgestone, Falken, Pirelli, Nexen, Goodyear, Michelin, Maxxis i Yokohama.

Rozmiary opon dla Hyundaia i20

W modelu Hyundai i20 fabrycznie montuje się ogumienie w rozmiarze 175/70 R14, 185/65 R15 lub 195/55 R16. Jeżeli wolimy używać zamienników, możemy wybrać któryś z tych rozmiarów: 185/60 R15, 195/60 R15, 205/55 R15, 205/60 R15, 195/50 R16, 195/45 R17, 205/40 R17, 205/45 R17, 205/40 R18, 215/35 R18, 215/40 R18.

Jakie ciśnienie w oponach dla Hyundaia i20?

Ciśnienie w kołach samochodu osobowego powinno być utrzymywane na poziomie zaleconym przez producenta. Niedopompowane lub przepompowane koła mogą mieć znaczący wpływ na zachowanie się samochodu szczególnie na mokrej i nierównej nawierzchni. W przypadku Hyundaia i20 producent zalecił, by ciśnienie kół przedniej i tylnej osi wynosiło od 2,3 do 2,5 bar w zależności od obciążenia pojazdu. Wartość obowiązuje dla wersji silnikowych 1,2, 1,4 i 1,6 litra.