Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Hyundai Tucson to kompaktowy SUV należący do najlepiej sprzedających się modeli południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego. Hyundai Tucson doskonale sprawdza się jako samochód do jazdy po mieście, jak również auto idealne na dłuższe wycieczki. To po prostu zgrabny i wygodny samochód do codziennej eksploatacji. Wnętrze pojazdu wykonano z dobrej jakości materiałów. Silnik pracuje cicho, a zarówno pedały jak i skrzynia biegów działają bardzo lekko. W środku znajduje się wystarczająca ilość miejsca dla pięciu osób, co z pewnością docenią miłośnicy praktycznych i dobrze wyposażonych aut na rodzinne wycieczki. Samochód doskonale sprawdza się na polskich drogach, bez problemu radząc sobie nawet na nieco gorszych nawierzchniach. W dużej mierze jest to oczywiście zasługa opon. Chcesz wiedzieć, jakie opony będą najlepsze do Hyundai Tucson? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Jakie opony dla Hyundai Tucson?

Rekomendowanymi markami opon letnich w dla modelu Hyundai Tucson są przede wszystkim Falken, Nexen i Bridgestone. W przypadku opon zimowych warto zainteresować się przede wszystkim produktami Pirelli, Toyo, Goodride i Kumho.

Rozmiar opon dla Hyundai Tucson

Podstawowym ogumieniem dla Hyundai Tucson montowanym w wersjach fabrycznych są opony w rozmiarze 215/65 R16 (2.0i JM; 2.7i JM; 2.0CRDi JM), 225/60 R17 (2.7i JM) i 225/55 R18 (2.4i LM)). Opcjonalnie dopuszczalne są także bieżniki w rozmiarze 225/55 R17, 235/45 R18 i 235/60 R16.

Jakie ciśnienie w oponach dla Hyundai Tucson?

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Należy regularnie sprawdzać stan ciśnienia w kołach również dlatego, że nieprawidłowe powoduje szybsze zużywanie się bieżnika. Zalecane przez producenta ciśnienie ogumienia Hyundai Tucson różni się w zależności od wersji silnikowej oraz wyposażenia. Oto kilka przykładów:

  • pierwsza generacja (silniki 2.0 i 2.7): 2,1 (taka sama wartość dla przedniej i tylnej osi)

  • druga generacja (silniki 1.6 i 1.7): 2,4 (j.w.)