Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Kia Sportage to samochód klasy kompaktowej (autosegment C) z nadwoziem typu SUV produkowany od 1993 roku. Model doczekał się czterech generacji – montaż najnowszej rozpoczęto w roku 2015. Łączy w sobie cechy samochodu osobowego i auta terenowego. Jest bestsellerem sprzedażowym południowokoreańskiego koncernu Kia w Polsce.

Jakie opony dla Kia Sportage?

Polecanymi producentami opon zimowych dla modelu Kia Sportage są przede wszystkim Falken, Riken, Barum, Goodyear, Uniroyal, Firestone i Bridgestone. Markami, które warto wziąć pod uwagę kupując letnie opony do Kia Sportage, są między innymi Dębica, Pirelli, Nokian, Kleber, Vredestein i Continental. 

Rozmiary opon dla Kia Sportage

Producent zadecydował, że fabrycznymi rozmiarami opon dla modelu Kia Sportage będą 195/65 R15, 205/70 R15, 205/75 R15 i 215/65 R16. Wśród rozmiarów opcjonalnych wymienić można między innymi 195/60 R16, 195/50 R17, 205/50 R17, 205/45 R18, 235/60 R16, 235/55 R17, 245/45 R18 oraz 255/45 R18. 

Jakie ciśnienie w oponach dla Kia Sportage?

Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w oponach samochodu Kia Sportage jest bardzo ważne. Odpowiedni poziom ciśnienia wydłuża żywotność bieżnika, wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i zapewnia najlepszą przyczepność w każdych warunkach. Ciśnienie w oponach należy co jakiś czas kontrolować. Niewskazane jest zarówno za niskie, jak i zbyt wysokie. Zalecaną wartość parametru ustala sam producent. Informację na ten temat znajdziemy w instrukcji obsługi pojazdu oraz na tabliczce zamontowanej w kilku miejscach w samym aucie (m.in. na klapce wlewu paliwa i na słupku). Dane podane są z uwzględnieniem przedniej i tylnej osi z minimalnym oraz maksymalnym obciążeniem. Przykładowo: dla modelu Kia Sportage pierwszej generacji (silnik 2,0, moc 61 lub 94 kW ) ciśnienie opon przednich powinno mieścić się w zakresie 1,9 – 2,2 bara, a opon tylnych ma wynosić 2,2 bara. Natomiast dla trzeciej generacji z silnikiem o tej samej pojemności i mocy 100 kW będzie to już 2,3 – 2,6 bara z przodu oraz 2,3 – 2,7 bara z tyłu.