Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Opel Astra jest jednym z najpopularniejszych modeli montowanych przez niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Opel GmBH. Wraz z mniejszą Corsą należy do najlepiej sprzedających się aut w dziejach firmy. Od początku produkcji (1991) sprzedano ponad 10 milionów sztuk. Model doczekał się czterech generacji, z których najnowsza jest produkowana od roku 2009.

Opel Astra F, pierwsza generacja, 1 (1991 – 2002)

Opel Astra zadebiutował w roku 1991, stając się następcą wcześniejszego modelu Kadett. Nad opracowaniem projektu Astry czuwało ponad 8 tysięcy inżynierów i konstruktorów, co spowodowało, że jest on jednym z najkosztowniejszych w historii marki. Do 1998 roku był produkowany pod nazwą Astra; później był oznaczany jako Astra Classic. Pojawiła się też wersja sportowa: Astra GSi. Montowano go w kilku wersjach nadwozia: 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowy kabriolet oraz 3-drzwiowy van.

Opel Astra G, druga generacja, 2 (1998 – 2009)

Samochód został zaprezentowany we Frankfurcie w roku 1997. Kilka miesięcy później wszedł do regularnej sprzedaży. Model okazał się tak udany, że przez cały okres produkcji nie przechodził żadnych face liftingów. W konkursie na Europejski Samochód Roku 1997 zajął drugie miejsce (pierwsze przypadło Fordowi Focus). Wersje nadwozia były takie same jak w poprzedniej wersji, gamę wzbogacono jednak o opcję 2-drzwiowego coupe.

Opel Astra H, trzecia generacja, 3 (2004 – 2012)

Model zadebiutował w roku 2004, w sprzedaży pojawił się kilka miesięcy później. W roku 2009 poddano go delikatnemu face liftingowi. Astra III generacji była montowana w następujących wersjach nadwozia: 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi i 2-drzwiowe cabrio-coupe.

Opel Astra J, czwarta generacja, 4 (2009 – obecnie)

Model Astra 4 zaprezentowano w roku 2009 we Frankfurcie. W tym samym roku można go było kupić w niemieckich salonach samochodowych, do Polski wszedł rok później. Auto poddano face liftingowi w 2012 – odświeżono przednie i tylne zderzaki oraz zmodernizowano kształt grilla. Model dostępny jest w wersjach: 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi.

Jakie opony dla Opla Astry?

Opony letnie pasujące do samochodu Opel Astra znajdziemy w ofercie większości producentów. Rekomendowane są takie marki jak Falken, Michelin, Kleber, Barum, Dayton, Petlas, Gislaved, Nexen i Kormoran. Szukając opon zimowych dla Opla Astry warto rozejrzeć się w asortymencie Continental, Nokian, Pirelli, Firestone, Bridgestone, Dunlop, Hankook, Toyo, Kumho i Dębica.

Rozmiary opon dla Opla Astry

W poszczególnych wersjach modelu Opel Astra przewidziano kilkanaście oryginalnych rozmiarów ogumienia. Są to między innymi: 165/70 R14, 175/70 R14, 185/60 R14, 185/65 R14, 185/65 R15, 195/60 R15, 195/65 R15, 205/50 R15, 205/50 R16, 205/55 R16, 215/40 R17, 215/50 R15 i 225/40 R18. Wśród rozmiarów opcjonalnych znajdują się m.in. 155/80 R13, 175/70 R13, 175/65 R14, 185/55 R15, 185/70 R14, 195/50 R16, 195/55 R15, 205/40 R17, 205/45 R16, 205/50 R16, 205/55 R15, 215/45 R17, 215/45 R17, 225/45 R17 i 235/35 R19.

Jakie ciśnienie w oponach dla Opla Astry?

Prawidłowe ciśnienie w oponach Opla Astry ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa podróżowania oraz kosztów użytkowania samochodu. Z tego powodu należy regularnie kontrolować jego stan oraz utrzymywać go na poziomie zalecanym przez producenta. Aby znaleźć ciśnienie dla konkretnego auta najlepiej zajrzeć do instrukcji obsługi pojazdu lub poszukać naklejki z danymi umieszczonej w kilku miejscach w samochodzie (najczęściej na klapce wlewu paliwa). Ustalona wartość jest różna w zależności od generacji Opla Astry oraz wersji silnikowej. Poniżej kilka przykładów:

  • Astra II 1,4 66 kW: 2,2 – 2,4 bar dla kół osi przedniej i 1,9 – 2,8 bar dla osi tylnej,

  • Astra II 2,0 74 kW: 2,4 – 2,5 bar przód i 2,1 – 2,9 bar tył,

  • Astra III 1,8 92 kW: 1,9 – 2,0 bar przód i 1,9 – 2,5 bar tył (dla opon 195/65 R15 i 205/55 R16),

  • Astra IV 2,0 121 kW: 2,4 – 2,5 bar przód i 2,2 – 2,9 bar tył.