Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Peugeot 508 to samochód osobowy zaliczany do klasy średniej (autosegment D), produkowany przez francuskie przedsiębiorstwo Peugeot od 2010 roku. Osiem lat po debiucie pierwszej wersji pojawiła się druga generacja, zaprezentowana podczas Geneva Motor Show. Peugeot 508 to wygodny, względnie duży samochód rodzinny z miejscami dla pięciu pasażerów. Dostępne są wersje zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.

Jakie opony dla Peugeot 508?

Rekomendowanymi markami opon letnich dla modelu Peugeot 508 są Continental, Michelin i Falken. Opony zimowe do Peugeota 508 znajdziemy w ofercie takich producentów jak Pirelli, Bridgestone i Hankook.

Rozmiary opon dla Peugeot 508

Oryginalne rozmiary ogumienia dla samochodu Peugeot 508 to 215/60 R16, 215/55 R17, 235/45 R18. Rozmiary opcjonalne, których możemy użyć jako zamienniki, to m.in. 225/55 R16, 215/55 R17 lub 225/50 R17, 235/45 R18, 245/45 R18, 235/40 R19, 265/35 R19.

Jakie ciśnienie w oponach dla Peugeot 508?

Dbając o utrzymywanie zaleconego przez producenta ciśnienia w oponach Peugeota 508 zyskujemy gwarancję bezpieczniejszego i bardziej ekonomicznego podróżowania. Jazda na niedopompowanych kołach to wyższe koszty spalania, zmniejszona przyczepność na mokrej nawierzchni oraz szybsze zużywanie bieżnika. Z kolei przepompowane opony powodują większe ryzyko wpadnięcia w poślizg podczas pokonywania zakrętów, przyspieszają zużywanie elementów zawieszenia i gorzej tłumią nierówności. Aby dowiedzieć się, jakie jest prawidłowe ciśnienie kół w modelu Peugeot 508, należy zajrzeć do tabeli ciśnień lub instrukcji obsługi pojazdu. Potrzebną informację znajdziemy też w samym aucie – np. na klapce wlewu paliwa, na słupku oraz po wewnętrznej stronie drzwi kierowcy. Wartość parametru zależy od wersji silnika i opcji wyposażeniowej. Przykłady:

  • Peugeot 508 1,6 82 kW, 88 kW, 115 kW, 121 kW: 2,4 – 2,6 bar dla przedniej osi, 2,2 – 2,6 bar na tylnej osi,

  • Peugeot 508 2,0 133 kW: 2,6 bar dla przedniej osi, 2,8 – 2,9 bar na tylnej osi.